About Me

My photo
Perjalanan itu bukan mudah bila sesuatu itu dipinta dengan mudah. Berjalan yang sepantas tidak akan berakhir dengan penyelamat. Jadi berdiri dan berjalan seiring dengan keadaan, pasti terubat bila mengingati.

HB Halusinasi

Tuesday, March 15, 2011

|| Tsunami On San Francisco ||

BERITA TERKINI
JAM 10.15 AM


Imej Ombak Tsunami

SAN FRANCISCO, Amerika Syarikat (AS) - Bencana ombak tsunami setinggi 0.5 meter melanda Teluk San Francisco di sini yang dirakamkan selepas ia bergerak lebih 8,000 kilometer merentasi Lautan Pasifik, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Rakaman itu menunjukkan gelombang kecil tsunami melintasi Jambatan Golden Gate, 13 jam selepas Jepun dilanda gempa bumi kuat berukuran 9 pada skala Richter Jumaat lepas.

Di beberapa tempat di AS, tsunami yang lebih besar melanda bandar Crescent di negeri California apabila ombak setinggi lebih dua meter memusnahkan kawasan dermaga di bandar itu. - KOSMO

*Lihat walaupun hanya 0.5meter itu pon dah cukup melemaskan kehidupan seperti manusia tau. 0.5meter bukan rendah ombaknya tu. Kuasa Allah S.W.T.

10 comments:

sicomot-comel said...

sekecil2 bala tu adalah peringatan daripada Allah agar berbalik kepada-Nya...

apezs shah said...

|SCC| Insyallah SCC.. Betul tu.. Thanks!!

shah-kayrul said...

0.5 meter pun sekali dibedal...confirm hanyut la..

apezs shah said...

|abg shah| tahu takpe..
sekali bedal, habis juga semua.

Ana Montana said...

mintak jauh la semua nie terjadi kat negara kita..

apezs shah said...

|Ana| Yea saya juga berharap diminta jauh semua itu..amin.

Zue Cancer said...

takotnye...jgn la jadi kat malaysia lg..gerun bile pi penng...org berani belu umah atas bukit mmg view cantik. tapi sekali tsunami dtg diorg lemas dulu

apezs shah said...

|sue| Itulah betol juga
nti derang yg kena tibai dulu.
haish!!

Si DauN CeRi said...

kuasa Allah..takde ape yg boleh menandinginya.. bencana alam mcm ni mmg patut kita renungkan dan amik iktibar~

c-tea said...

ya allah...banyak-banyak lah berdoa sekarang ni...takut juga...huh...malaysia ku..selamatkah??