About Me

My photo
Perjalanan itu bukan mudah bila sesuatu itu dipinta dengan mudah. Berjalan yang sepantas tidak akan berakhir dengan penyelamat. Jadi berdiri dan berjalan seiring dengan keadaan, pasti terubat bila mengingati.

HB Halusinasi

Monday, January 10, 2011

|| Demam, Sesak Nafas Tanda Apa? ||

Mama saya minta maaf, saya tidak mahu derhaka dengan mama. Saya minta maaf ni, maafkanlah saya kerana jahat. Fuhhh!! Selalu merepek diawal entri apezs ni kan korang. Nak kena sebat tak? hehe..

Saya dah demam 3 hari, demam ni masih tidak pulih lagi. Saya takot sangat, cuma panas badan dah kurang. Yang membimbangkan saya waktu ini, dada saya sesak bila bernafas. Tidak ketinggalan juga batuk berlarutan dan terasa sengal² dekat tekak ni. Perit sangat tekak ni, dah berbotol saya minum air mineral. Ini semua dek nasihat oleh my fB friends.

Ada yang cakap saya sakit sebab musim/terlalu aktif sangat/ada lendiran kat dalam tekak dll. Haiyoooik terasa pelbagai cerita dah disebalik ketidaksehatan saya ni. Nak kata apa, kena redha jela. Balik ni nak amik ubat batuk, nak tgk berhasil atau tidak. Kalau tidak esok saya nak pergi klinik saje. Takotlah ada jangkitan kuman ke/radang peparu ke. Waaaaaaaaaa GERUN!!! Semalam lagi teruk nak tido pon xboleh, asik batuk je. Takpe tunggu entri apezs pasal kesihatan ini dilain masa. I Love You

47 comments:

Siti Safiyyah said...

pegi la cek dokter apezs..kang melarat payah..tulah kalau dah berbini kan senang..ade org jage makan minum sakit pening semua..hehe *ade gaye macam mama apezs berleter tak??hahaha

Lelaki Ini said...

uiks
jaga diri makanubat tow!

apezs shah said...

|S.S| Insyallah nanti apezs g check ngan Doc. Tetapi esok la apezs ase, sebab hari ini tak sempat dah laaa S.S.

Jangan kata gaya, mmg sebijik dah..:p

efa said...

get well soon apezs...mkn ubat yerp :)

apezs shah said...

|LI| Insyallah. Balik nanti apezs makan la ubat. Malas nak amik skrg ni sbb tgh kerja kot.. alamak dah la nak hujan ni.

apezs shah said...

|efa| Insyallah.. Doa² kan bersama yea.. Thanks efa..;)

Amirrah Zawani said...

pg lah jumpa doktor..
selalunya kalo demam..
elok minum 100 plus..
minum banyak2.. insya Allah ok..
cuba lah yeaa :D

apezs shah said...

|AZ| Insyallah saya akan pergi jumpa doktor. Tetapi esok, demam minum 100 plus ke? Ngat utk demam dengki je hehe..:p

~WaNniE~ said...

get well soon apezs....i follow you.....

apezs shah said...

|wannie| Insyallah.. Thanks follow saya.

YAYA AZURA said...

lorr..tak sihat...tak pe..sabar..sakit tu mencuci dosa..

apezs shah said...

|YAYA| Insyallah betul jgakan..
kenalah saya bersabar...;)

O'gosh said...

semoga cepat sembuh ye...

niesz said...

niesz pon da sminggu dmam..ni br baik..terseksa btul..batu+ selsema..waa..xnk kena lg mcm nie..

apezs shah said...

|O'gosh| Moga-moga... Thanks doakan utk saya. ;)

apezs shah said...

|niesz| Lor yeke? So samalah yea.. jaga diri dan makan ubat juga..

sHaH said...

amek supplement.. insya-Allah elok la nnt..

MAPPIAU said...

alololo siannyer tak sihat yea, banyakkan minum air 100 plus dik ,di samping banyakkan minum air suam jugak,

kalau still berlarutan better pegi klinik cek, skng ni virus bukan kenal umur dik :).

cik Ladies said...

same la kiter .
tp cik Ladies da smiggu dmam .
tak pulih2 lagi :)
lbih byk dosa2 kcil2 trhapus kan .
huuhu

syrupmasin said...

jumpe dokte cepattt..moge cepat sembuhh :)

aleen aiden said...

wuu..jgn lupa makan ubat!get well soon! ^_^

FarhanaFabulous said...

get well soon okeh..following yaww !

ku izzati said...

g la klinik..takut semakin teruk je nanti..smoga cepat sembuh ye

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

same la plk batuk nye kan...jom berjemaah p clinik..

Faisal Admar said...

Banyakkan minum air dan makan banyak sayur dan buah.

shahjiehan said...

nak join blog list 2011...tp SJ x sempat nak buat entri~...

:(

Ibrahim Ismail said...

Semoga cepat sembuh!

apezs shah said...

|shah| amik suppliment ke? supliment ape yea?

apezs shah said...

|Mappiu| Itulah kak saya rasa harus ke klinik la. demam masih xberansur.. sakit kepala sgt ni

apezs shah said...

|cik ladies| seminggu demam. tak pergi klinik ke?

apezs shah said...

|SM| Insyallah saya akan pergi jumpe doc yea.. thanks,

apezs shah said...

|aleen| Ubat? Ahakz seram nak makan ubat laaa u...Thanks..;)

apezs shah said...

|F.F| Thanks following me. I will back do that too..;)

apezs shah said...

|Ku Izzati| Insyallah. G klinik kan.. Takot melarat pula.

apezs shah said...

|A.F.A| jom berjemaah ke klinik k.. Esok gerak kol bapa yea hahaha..:p

apezs shah said...

|Faisal| Air boleh. Buah dan sayur alamak dalm freezer da hbs. siapa nak tlg belikan hehe.. thanks,.

apezs shah said...

|S.J| Lor kenapa? Tak sempat erk.. xpelaaa...;)

apezs shah said...

|I.I| Thanks Insyallah...;)

Mr. TN_SkY said...

ahaha..alamat suruh kahwin cepat tuu bro =_=

Mr. TN_SkY said...

alamat suruh kawin cepat tuu bro hehe =-=

apezs shah said...

| MR tn| Hahaha demam suruh kawen ke? gilerh laa xmau..;p

cik Ladies said...

tak pegi la ..
demam ngde2 niey ..
sbnrnye sy tringin nk tnye pasal pic2 awak tu apizs..
yang gmbr ptung kotak2 tu ..
ad kat rumah awk ke mmg awk mnat ??
huhu :|

apezs shah said...

|cik ladies| Hehe takde pon kat rumah saya. tapi saya dah jatuh cinta buat pertama kalinya pada kartun mcmni. Mula saya berblog dan melihat ada picture nie, terus buatkan saya terpikat. kartun ni xde jual kat sini. NI from korea/Jepun.

cik Ladies said...

oho :)
suka la katon niey , tpi nmpk kaku .
whatever katon niey ttp comel ..:)

apezs shah said...

|cik ladies| Mmg laa kaku CL, dia kan kotak hehe.. Comel kan.. suka sangat yea..;)

cik Ladies said...

hhuhu .. ye tak ye jgk ye en.apezs ..
msti la kaku sbab dy kan kotak .
hak3 .. ape la .. :|

apezs shah said...

|Cik Ladies| Haha tahu pun dia.. Kan Kotak tu..:p