About Me

My photo
Perjalanan itu bukan mudah bila sesuatu itu dipinta dengan mudah. Berjalan yang sepantas tidak akan berakhir dengan penyelamat. Jadi berdiri dan berjalan seiring dengan keadaan, pasti terubat bila mengingati.

HB Halusinasi

Thursday, January 13, 2011

|| Meih Sini Makan Malam Tapi... ||


Selamat Petang korang-korang blogger ni. Dah ada yang sampai rumah dari tempat kerja ke? Apezs dah sampai rumah ye, pukul 4.30PM keluar opis pukul 5.00PM dah sampai dirumah hehe.

Badan saya semenjak kebelakangan ini rasa penat sangat. Kenapa ye? Adakah sebab berada dalam 'air-cond' selalu tu yag buatkan badan lemah ye? Tapi takpelah, saya rest-rest nanti pulih la. Malam ini korang nak masak ape? jOm tengok apezs masak apa? Malas nak fikir masak apa, follow aje yea :-

Bahan-bahan :
2 Senduk Nasi Putih.
1 Biji Telur Ayam
1 Paket Perencah Nasi Goreng Kg.
Cara :

Sediakan kuali terlebih dahulu, jangan sediakan kawah pula melampau tu hehe. Letakkan sedikit minyak masak didalam kuali tadi yg sedang berada diatas dapur dengan kadar api yg sederhana. Selepas nampak minyak tadi hampir panas sila letakkan separuh paket perencah tadi dan tumis sedikit.

Kemudian masukkan nasi putih ke dalam kuali dengan tumisan tadi. Gaulkan sekejap dan masukkan kesemua rencah ke dalam nasi itu tadi dan gaul sehingga rata. Selepas nampak seperti nasi itu hampir masak dan rata dengan rencah, letakkan ke tepi nasi goreng itu dan masukkan minyak sedikit. Kemudian pecahkan telur dan masukkan ke dalam minyak tadi dan gaul dengan nasi goreng tadi. Gorengla sehingga korang rasa dah okeh.

Dan dah hidangla. Tunggu makan sajo.


p/s : kalau sakit perot jgn marah saya, marah kuali awak tau... :p

~SELAMAT MENCUBA~

19 comments:

FATIN MRAZ said...

perencah nasik goreng adabi sodap..
;)

p/s:waa..awalnya kamu smpi umah yer..

apezs shah said...

|Fatin| ahakz.. Sedap ke? Baru nak rasa ni. Dah tahu sedap..:p

*Opis dekat je..;)

Gayahspears said...

amboi... pandai masak.. hihi

Khairul Anwar said...

order je kt kedai..ahaks

cik Ladies said...

waa ~~ pandai apezs masak .. huhu .. siap bg cara2 lg :) bgus2 , sy nk bt mcm apezs niey tak de la ..

apezs shah said...

|Gayah| Haha sikit2 boleh la..
takdelah terer sangat..:)

apezs shah said...

|KA| Aits oder je.. Boleh la.. janji perot masuk..;)

apezs shah said...

|cL| Hehe pandai tu tidak laa cL. Segera kan boleh jela.. kenapa xde lak?

kiwi said...

haha..klau cmtu kiwi pn reti msk gk..hihi

cik Ladies said...

tak rjin la nk tulis cara2 skali .. ha3 =.= . apezs nak jd chef plak ke ??

apezs shah said...

|kiwi| Haha kan. Awak pun boleh buat kan. Sebab segera je kan...:p

apezs shah said...

|cL| Haha xdelah. Saje gatai tangan nak buat entri..;)

MAPPIAU said...

wah dah jadi chef sudah hahaha

err err nanti akak pikir seploh kali dulu yea nak cube ke tak hahahaha

jangan mare dik malam jumaat nih (eh motipp?? hahahaha)

eh eh apezs masuk keje WP1 yea hohoho awalnyer..

Nur said...

hahahah....adehla...kartun betul...

menu kita samala..mana amik nih...sejibik tahu...hahahha

niesz said...

hai chef apezs..nasi goreng 1!hehe..

apezs shah said...

|Mappiau| Hehe xdelah nak jadi chef.. Nak makan utk diri sdri jerk..:p

motep kak malam jumaat cerita kat saya. saya bujang tau..:p

yerp WP1 malas rempuh jeam hehe.

apezs shah said...

|Nur| Ah NUR tipu..
mana ada apezs copy paste.. tipuuuuu kan... wawaaaa jahat...:p

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

nasi goreng oh nasi goreng;)

::..Dia daYa..:: said...

salam

jarang wat nasi goreng pakai perencah
mak tak bagi
huhuhu