About Me

My photo
Perjalanan itu bukan mudah bila sesuatu itu dipinta dengan mudah. Berjalan yang sepantas tidak akan berakhir dengan penyelamat. Jadi berdiri dan berjalan seiring dengan keadaan, pasti terubat bila mengingati.

HB Halusinasi

Friday, February 25, 2011

|| Dugaan Solat Jumaat ||


Peuwwww..... Panas teriknya kat luar arini, naseb dah sampai di opis. See awal-awal apezs dah mengeluh semacamkan. Mmg banyak dugaan yg perlu kita hadapi setiap hari. Contohnya :-

Kes 0.1
Bersiap sedia dengan kawan nak ke masjid untuk menunaikan solat jumaat. Dah waktu terlewat sbb sebelum tu tertido sekejap dimeja opis. Biasalah opis goment ni kan waktu jumaatnya awal rest dan lama. Naik motor kawasaki (<-- tipu je) dia ke masjid. Belum sampai setengah jalan, member cakap. Alamak Tayar pancit, so ape lagi park motor dan jalan kaki ajelah ke masjid. Alhamdulillah dapat pahala lebih hehe...

Kes 0.2
Tengah meninjau-ninjau tempat nak diduduk. yeaa ade kosong, pergi melabuhkan bontot kat sebelah budak sekolah dan sebelah lagi kosong. Yg nak dijadikan cerita : mula² ngat bdk sekolah tu tengah dok berzikir ke apa sbb belom khutbah dibacakan lagi. Biarkan jelaa waktu tu, sekali dah masuk khutbah si budak sekolah  ni dok ala-ala berzikir lagi. Sekali ku pandang sebelah kiri mmg cobaan la. Dia bukan 'berzikir' tapi tgh layan tido ulik mimpi upenya. Tersenggok-senggok kepala budak ni. Jap atas jap bawah haha apezs nak gelak tapi ape org kata. Nak tegur haish penampaq juga ku kasi karang. Jadinya ku biarkan saje, kawan dia dok ketawa aje kejenya. *malu aku dok sebelah.


Itulah kesah solat jumaat saya untuk hari ini kehkeh!!
meih jmput makan asam.


14 comments:

mRam said...

nasib baik budak tu tak bersembang

apezs shah said...

|mram| salam

hahaha mmg kalau sembang. solitape je la mulot tu haha..

MIZZ SUE said...

apezs tak tido ke mase kutbah...hihi

apezs shah said...

|sue| heh apezs tido??
haish mestilah tapi 1 2 minit je.. terlelap sebentar haha.:P

fadhdeela said...

msti bdk tu penat!! ciannyer..ada bunyi - bunyian x dia tido?? :P

Meh singgah: Daphne Iking Peluk Islam..!!

apezs shah said...

|fadhdeela| hehe xde bunyi kira naseb laa tu.. kalau ada dah jadi bunyi latar pulak haha.... ;)

Siti Safiyyah said...

haaaa khutbah arini cerita pasal ape? ce citer ce citer kalo betul apezs tak tdo mase dengar khutbah tadi..hahaha ;p

eh SS paling takut kalo mase semayang raye, org sebelah ajak borak mase dengar khutbah raye.aisehh sabo jela..;p

forever love said...

hoho.xpe..asalkan die pergi solat..it's better dari yg x pergi kan.?

Fadzli Amir said...

penah tido sekali je masa semayang kat masjid keling kat kelang 15 tahun dulu...tu pun sebab khutbah dibaca dalam bahase tamil...tak paham..hehehe

::FAIZ FARISH:: said...

haha tido rupanya...

man yusoef said...

kesian budak tu..penat bnyk homework...hehe...tapi budak2 klu solat jmaat mmg bising gile

Edy Zaidi said...

aku pun kadang2 tertido time khutbah...haha

niesz said...

hehe..cian budak tu..ngntuk sgt kot..

Izzah | zulkifli said...

yaw!!..
thx coz meng-visit my blog and drop comment..tengkiu banyak-banyak..

saye nak annouce yang anda telah di-tag untuk untuk menyertai satu bloglist..

link:http://myungdae92.blogspot.com/2011/02/jom-join-bloglist-myung-dae.html