About Me

My photo
Perjalanan itu bukan mudah bila sesuatu itu dipinta dengan mudah. Berjalan yang sepantas tidak akan berakhir dengan penyelamat. Jadi berdiri dan berjalan seiring dengan keadaan, pasti terubat bila mengingati.

HB Halusinasi

Tuesday, February 22, 2011

|| Kalau Ini Itu Kata Perempuan! ||

Disebabkan idea dah kering, saya hanya sekadar share info² yg kawan apezs emailkan. Enjoy its!!

KALAU POMPUAN KATA KAT KITA (LELAKI)

1) Kalau pompuan kata : oklah wak,kita sembang lain kali yek.
Maknanya : dah le tu...maleh dah nak sembang ngan ko..boring!

2) Kalau pompuan kata : tak pe,saya tak kisah..
Maknanya : sape kata aku tak kisah?

3) Kalau pompuan kata : kita kawan aje lah ekk..saya memang suka kat awak tapi saya suka sebagai kawan je..
Maknanya : aku memang tak nak kat ko..kalo cakap kang penyek plak muka tu..

4) Kalau pompuan kata : eh....u call ekk? I tak de receive call dari u pun...
Maknanya : memang no. ko naik tapi saja aku malas nak jawab..

5) Kalau pompuan kata : lain kali je la kita keluar,I bz la sekarang ni...nanti i free i call u kay?
Maknanya : aku tak nak keluar ngan ko,tak reti2 bahasa lagi ke?

6) Kalau pompuan kata : i sebenarnya tak la memilih sangat.
Maknanya :sape kata aku tak memilih....please. .kalo nak makan pun harap aku belanja, boleh blah la...

7) Kalau pompuan kata : i tak kisah penampilan u macamana pun.
Maknanya : ya Rabbi!selekehnya pak we aku...

8) Kalau pompuan kata : lain kali kita keluar lagi ekk?i kena balik cepat la...ada hal....
Maknanya : inilah first and last aku keluar ngan ko...

9) Kalau pompuan kata :saya suka lelaki yg mcm ni... mcm tu..bla...bla. ..bla...
Maknanya : excuse me!ciri2 tu tak de kat ko..so.. paham2 sendiri la

10) Kalau pompuan kata : u keje kat mana?as what?
Maknanya :kalo setakat keje ntah hapa2 tak payah
le ngorat aku...

*cepat bagi ulasan hehe~

42 comments:

Elin said...

eh cam tu yerk.. hehe.. tak terfikir lak.. maybe ada certain2 perempuan camtu la kot..

d_tieah said...

Betul lah tu..
Pompuan kan bijak cari helah..
Huahuahua..
Tapi yg no10 tu tak setujulah..

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

klu yg no.5 ni ulasan nye - mmg kompom dia xmo...so BERHENTI BERHARAP..

~aYeeN & SuE~ said...

haha..spe ckp kt u cmni..
tau2 je u isi2 tersirat pd ayt2 tsbt..

*owh..curi line owg ek..hukhuk..xbek ler..tp xpe.t blanje tuan dia pisang grg..:P

yatie's EPISODE said...

bahaha~ kalau perempuan kate i lap u, maknanye dia nak lap ko lah. hikhik

apezs shah said...

|elin| Hehe apezs tak menujukan kepada sesiapa pon.. mmg kekadang ada.. Lelaki pon ada hehe..;)

apezs shah said...

|d-tieah| Betol ke? Wah org pertama yg bersetuju dengan ulasan ini hehe... kenapa xsetuju no 10??

apezs shah said...

|a.f.a| amboi² kan... usahalaa lagi.. nama pon lelaki kena laa sehabis daya..:p

apezs shah said...

|sue| takde sape yg cakap kat apezs pon, ini email yg apezs terima dari kawan jer...:p

*mana ada kena byr pon, utk semua kegunaan wifi tu haha tetiba..:p

apezs shah said...

|yatie| wo wooo jangan marah cik kak.. apezs pon xtahu.. haha... lap mana tu? :p

efa said...

ahahaha erk ada ka cmtu huhu tp yg no 10 tu tetiba teringt kt kwn efa dya pernah ckp kt member dya soklan tu huhu

apezs shah said...

|efa| ada kot efa hehe..
erk!! kawan efa pernah cakap camtu ish3...:p

IMANSHAH said...

bz melampau apezs..sangat sibuk dengan sukan..hurm, take care

apezs shah said...

|shah| Oh yeke? busy ngan sukan upenya.. patotla...

*lari tajuk shah ni..:p

aZIEra itu aKu.... said...

ada gak yg betul....kdg2 ade gak ckp cm 2...hu

SURIA AMANDA said...

No 5> sorry..u are not my taste..hahahahaha..boleh?

apezs shah said...

|aiera| yeke wah wahh...

MAPPIAU said...

ngeh ngeh ngeh akak penah kuarkan kate2 macam tu jugekkkkk kat lelaki yang jenis tak paham bahase hihihi.

tapi tu dulu la mase zaman mude2 dulu
hehehe

Lelaki Ini said...

ayat cover perempuan!

shah-kayrul said...

maybe ada sesetengah jer mcam tue...perempuan melayu terakhir tak cakap macam tu kot

apezs shah said...

|kak amanda| amboilah kekwatnya...:p

apezs shah said...

|mappiau| wah kak.. mean akak pernah jadi jahat dulu haha... Ish3 kesian laki tu.. takpe itu semua dulu² :p

apezs shah said...

|LI| Haha coverrina tersangatkan..
nak kata ape.. derang kan lebih pandai...;)

apezs shah said...

|shah| abg shah mmg sesetengah tidak semua lor...:p

mR.sYaH said...

aku xpernah kena lagi macam ni.. nmpk sgt aku bestkan.. hahah... dorg memang ada maksud yg tersirat..

apezs shah said...

|syah| kalau mcmtu mgkin betollah kot.. ko mgkin fun kot haha...

cik Ladies said...

zaps !! ..
ahaha,pompuan je ke eyk yang ad kata2 tersirat mcm niey ? :)

apezs shah said...

|CL| haha lelaki baek mana ada..
tah apezs pon xtahu gok kehkeh..:p

Amy Syaquena said...

Mungkin ada setengah setangah perempuan je kot..

apezs shah said...

|kak amy| betol tu..
takde pon cakap semuanya sama je..;)

NUR AYNIE said...

btol kot...tp myb jugak x...sbb ade yg jujur pd ape yg dier ckp..=)

::FAIZ FARISH:: said...

kahkah kah... klakar pun ade

nur aisya humaira said...

ehh??kah2..mcam terkena sipi...hak2...
tkde laa, gurau2 je..:)

.:rizaL:. said...

haha...sangat klakar!

SyedGraphiX said...

stuju...tbaik! hahaha

apezs shah said...

|aynie| hehe yelah xsemua yg menggunakan pada org yg sama hehe....:p

apezs shah said...

|faiz| ape yg kelakar haish..:p

apezs shah said...

|aisya| terkena sipi ke? alamak hehe..:p

apezs shah said...

|rizal| haha kelakar juga ke?
haish!!! n3 u lagi kelakar ni..;)

apezs shah said...

|syed| yeaaa ada org setuju ngan apezs hahaha..:p

zati embong said...

aduh,bnyaknya alasan perempuan O.o

Siti Safiyyah said...

bhahaha agak setuju di situ.. ;p